OPREZNO
VOZAČI ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA U VEĆEM RIZIKU OD UDESA: Evo i zbog ČEGA, pomno obratite PAŽNJU!
Iako su mnogi kupci električnih automobila zadovoljni i ne žele se vraćati benzincima i dizelašima, rizik od nesreća znatno je veći – čak za 50%.
Osiguravajuće kuće po pravilu nisu humanitarne organizacije, a tako je sa svim sličnim društvima. Dolazak električnih automobila na puteve očigledno utiče i na njihov posao.
Osiguravajuća kuća AXA jedno je od onih društava koja ukazuju na višu stopu nesreća sa električnim automobilima. Istraživanje njihovog švajcarskog odeljenja pokazalo je da je 50% nesreća u kojima učestvuju vozači električnih vozila izazvano neprimerenim ponašanjem u vožnji.
Osim toga, ističe se i da veća masa električnih vozila uzrokuje veću štetu prilikom udesa.
Osiguravajuće društvo ispitalo je više od 1.200 vozača električnih automobila i uporedilo rezultate sa svojim podacima o nesrećama. Iako su mnogi kupci električnih vozila zadovoljni i ne žele se vraćati benzincima i dizelašima, rizik od nesreće je u proseku je znatno veći – čak za 50%.
Objašnjenje se može pronaći u različitoj prirodi ubrzanja električnih vozila. Naime, maksimalni obrtni moment postiže se već od prvih obrtaja motora i početnog pritiska papučice "gasa".
Fenomen se naziva "overtapping". To eksplozivno ubrzanje očigledno je previše za mnoge vozače.
"Naše analize pokazuju da se glavni rizici ne pojavljuju prilikom kočenja, već tokom ubrzanja", kažu u osiguravajućoj kući AXA.
Efekat toga se pogoršava sa jačim električnim vozilima. Ne definišući šta je tačno snažno električno vozilo, AXA tvrdi da električni automobili uzrokuju za 30% veću štetu u nesreći nego benzinci i dizelaši.
To se pripisuje njihovoj dodatnoj masi i vozačima koji se suočavaju sa još većim poteškoćama pri kontroli ubrzanja.
Problemi sa papučicom gasa i ubrzanjem uzrokuju i daleko više nesreća na parkinzima – čak 56 odsto više je nesreća sa električnim vozilima nego sa benzincima i dizelašima.
Kao što i sami možete pretpostaviti, ideja je, verovatno, podići cenu osiguranja električnih automobila.
(Espreso/REVIJAHAK.HR)