NEVERICA
SRBI IMALI MUKU NA PUTU, A KAD SU TRAŽILI ODŠTETU-ŠOKIRALI SE! Putno osiguranje ipak NE POKRIVA sve troškove (FOTO)
Podelili su svoje iskustvo
Kada planirate letovanje, sigurno ne razmišljate o opekotinama od meduze ili trovanju hranom, kao što ni kada se pripremate za skijanje ne mislite o uganuću zgloba i drugim povredama. Nažalost, nezgode se dešavaju i mogu da upropaste celo putovanje.
Iako pred polazak na put moramo da razmišljamo o "milion" stvari kako bismo na destinaciji mogli maksimalno da uživamo i ne brinemo, ispostavi se da su samo par stvari važne. Da ponesemo novac, dokumentaciju, ali i obezbedimo putno osiguranje.
U vreme kovida kada broj zaraženih često varira, putno osigiranje najviše znači, ali i za ostale zdravstvene rizike kojima smo izloženi u toku odmora.
Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić je objasnio da polisa osigiranja u neki slučajevima može obezbediti i platiti troškove smeštaja i prevoza zaraženog.
"Važno je da imate polisu, jer može da pokrije i troškove testiranja, lečenja i delimično smeštaja, a čak i povratka sa destinacije, ukoliko se putnik razboli dva-tri dana pred povratak, pa ne može da se vrati sa grupom", rekao je Seničić prilikom gostovanja na jednoj televiziji.
Ali šta je sa ostalim zdravstvenim rizicima?
Jedan tviter korisnik podelio je svoje iskustvo sa jednom od osiguravajućih agencija kod kojih je obezbedio putno osiguranje za sebe i svoju porodicu pre odlaska na Kipar.
Žena na letovanju drugi dan dobije alergijsku reakciju na sunce, otekne joj ispod oka. Imali smo osiguranje, zovemo ih, kažu nemamo nikog na Kipru (a prodaju osiguranje za ceo svet) nađite sami pa ćemo vam mi refundirati. Uradimo mi tako, podnesemo za refundaciju i..." napisao je korisnik na svom tviter nalogu i priložio sliku odgovora koji je dobio na upućeni zahtev.
Naime, osiguranici su dobili odgovor da je u ugovoru koji su potpisali "isključena obaveza osiguravača za pokriće troškova kada slučaj nastane kao posledica izlagamja osiguranika sunčevim zracima".
Korisnik je dodao i da u lekarskom nalazu ne piše od čega se pojavila alergijska reacija na njegovoj supruzi, i da je osiguravajuća kuća sama zaključila da se radi o alergiji na sunce.
Kontaktirali smo osiguravajuće društvo kako bismo proverili o čemu se radi i koje zdravstvene rizike njihova firma pokriva osim koronavirusa.
Mi pre svega napominjemo svim potencijalnim ili postojećim osiguranicima da je važno detaljno pročitati uslove korišćenja, te da ako bude (a uvek bude) stručnih termina koje ne razumeju, da se o istim posavetuju sa ljudima koji se više razumeju u materiju. Ali suština je da putno osiguranje pokriva slučajeve nezavisne od volje osiguranika", rekli su za Espreso iz jednog osiguravajućeg društva.
Oni su objasnili da se putno osiguranje odnosi na pokrivanje troškova i pomoć u slučaju nezgoda i iznenadnih bolesti, te refundiranja troškova terapije, pregleda, povratka u zemlju i slično. Posebno su naglasili na šta polisa putnog osiguranje NE pokriva:
Ako osiguranik im potrebu za stomatološkom uslugom koja nije hitna, izgori na suncu, ima lakšii ubod insekta ili ima povredu usled bavljenja visokorizičnim poslom, takve troškove osiguranje ne pokriva, ali kao što smo rekli to je sve već navedeno u ugovoru koji oni potpisuju" dodali su.
Kada smo ih pitali za sporni slučaj i na osnovu čega su zaključili da se radi o alergijskoj rekaciji na sunce nisu želeli da daju bilo kakve komentare.
(Espreso)