KINA
"POJAS I PUT": Važan dan za Kinesku železnicu
Istog dana zvanično je pušten u rad prvi brz voz koji je Kina izvezla u inostranstvo– voz, koji će biti korišćen na liniji Džakarta-Bandung. To je važan trenutak za „izlazak“ kineske brze pruge.
Datum 21. avgust je značajan dan za Inicijativu “Pojas i put”. Tog dana je teretni voz Kineski železnički ekspres (Sijan-Hamburg) polako krenuo sa međunarodne stanice u Sijanu. Ovo je bio 10.000. voz koji saobraća između Kine i Evrope ove godine, a ta brojka je postignuta 10 dana ranije nego prošle godine. Istog dana zvanično je pušten u rad prvi brz voz koji je Kina izvezla u inostranstvo– voz, koji će biti korišćen na liniji Džakarta-Bandung. To je važan trenutak za „izlazak“ kineske brze pruge. Ove dve stvari imaju istu ključnu reč – železnica. Poslednjih godina u Kini je bilo mnogo projekata železničke saradnje, koji su postali „zlatni ključ“ za unapređenje lokalnog ekonomskog i društvenog razvoja. Na primer, stara industrijama luka Duizburg u Nemačkoj, bori se sa transformacijom zbog opadanja industrije uglja. Zahvaljujući dolasku kineskih teretnih vozova ta luka je brzo prerasla u evropski logistički centar. Relevantni podaci pokazuju da teretni vozovi između Kine i Evrope trenutno imaju 82 operativne rute, dolaze do 200 gradova u 24 zemlje u Evropi. Preko 50.000 vrsta robe u 53 kategorije poput automobila, opreme i elektronskih proizvoda transportirano je ovim rutama iz Kine u evropske zemlje, a ukupna vrednost tih transportiranih proizvoda iznosila je skoro 300 milijardi američkih dolara. Korist imaju i ljudi u oblastima duž brze pruge Džakarta-Bandung. Nakon završetka izgradnje brze pruge koja povezuje glavni grad Indonezije Džakartu i četvrti po veličini grad Bandung, vreme vožnje između ova dva mesta biće skraćeno sa više od tri sata na 40 minuta. U očima mnogih Indonežana, ovo ne samo da štedi vreme, već i donosi novi prostor za razvoj i stvara novi način života. Trenutno se globalni razvoj suočava sa mnogim izazovima poput pandemije novog koronavirusa i geopolitičkih sukoba kao što je ukrajinska kriza. Od kineskog železničkog ekspresa do brze pruge Džakarta-Bandung, ova značajna dostignuća „Pojasa i puta“ su svedoci neprekidnih napora Kine da pomogne svetu da reši „razvojni deficit“ i promoviše zajednički razvoj. Za sad je više od 140 zemalja potpisalo dokumente o saradnji sa Kinom u okviru “Pojasa i puta”. Obim robne trgovine između Kine i zemalja duž „Pojasa i puta” u 2021. dostiglo je 11,6 biliona juana, a direktne investicije Kine u tim zemljama iznosile su 138,45 milijardi juana. Dobrobiti koje donosi „Pojas i put“, kao najveće svetsko javno dobro, mogu se videti i osetiti.
(Espreso/Kineska medijska grupa)