Foto: Printscreen

TRAGIČNA SUDBINA!

IGLU NIJE VADILA IZ RUKE,TRI PUTA SE PREDOZIRALA:Nakon SILOVANJA na snimanju filma,PSIHIČKI se promenila i SKONČALA

“Poslednji tango u Parizu” jedan je od najkontroverznijih filmova svih vremena

Objavljeno: 23.08.2022. 10:01h > 12:31h

Redatelj Bernardo Bertoluči i glumac Marlon Brando zaradili su brdo novca, pokupili su nominacije za Oskara, ali žena koje je igrala centralnu ulogu, Marija Šnajder, u filmu je znatno lošije prošla.

Marija Šnajder, tada devetnaestogodišnja Francuskinja igrala je lik Džene, verenice jednog pomalo napornog filmaša. U filmu su verenici došli u Pariz da razgledaju stan i upoznali su Američkog emigranta Paula. Džena i Paul započinju strasnu vezu koja kulminira sek*om bez prisile, famoznom scenom s maslacem.

Upravo ta scena je najviše šokirala publiku i kritiku. "Poslednji tango u Parizu" proglašen je opasnim, u nekoliko zemalja zabranjeno je njegovo prikazivanje, ali scena je skrivala i znatno dublju i mračniju tajnu.

– Scena nije bila u originalnom scenariju. Rekli su mi tek kad je trebalo da je snimimo. Marlon mi je govorio da se ne brinem i da to nije stvarno, ali moje suze bile su stvarne. Iskreno, osećala sam se silovano – ispričala je Marija pre nekoliko godina za Daily Mail.

Stekla je svetsku slavu, ljudi su je prepoznavali na ulici, ali njen život krenuo je lošim smerom.

– Postati slavnom bilo je zastrašujuće. U to vreme nismo imali telohranitelje, a ljudi su često mislili da sam ja ista kao lik kojeg sam igrala na filmskom platnu – prisećala se Marija.

Zbog čitavog tog cirkusa sa slavom okrenula se drogama.

– Počela sam s travom, prešla sam kasnije na kokain, LSD i heroin. Bio mi je to nekakav beg od stvarnosti. Bile su to lude sedamdesete i u to vreme svašta se događalo – rekla je Marija.

Slava joj nikako nije odgovarala i nekoliko puta je pokušala samoubistvo. “Dva ili tri puta sam se predozirala i svaki put sam se probudila kad je hitna stigla”, ispričala je.

– Izgubila sam puno prijatelja, ali imala sam sreću da sam upoznala jednu osobu, mog anđela, u osamdesetima. Ta osoba je zaslužna zato što sam se odvikla od droga.

Iako je tvrdila da je zauvek prestala sa konzumiranjem droga, mnogi nisu bili ubeđeni u to.

Daily Mail spekulisao je da je reč o nekoj ženi, ponajviše zato što je već ranije priznala da je bisek*ualka. Možda i najveći eksces njene karijere dogodio se kada je odustala od snimanja filma kako bi se prijavila u psihijatrijsku bolnicu da bi bila blizu tadašnjoj ljubavnici Džoan Tovnsend.

– Ona je bila šizofreničarka, a ja sam samo htela pomoći. Na kraju se odselila natrag u Ameriku i ne znam šta se s njom događalo. Jednostavno, nije nam bilo suđeno – kazala je Marija.

Priznala je i da oduvek ima problema s poverenjem u muškarce. Prisetila se kako njen otac, slavni glumac Daniel Gelin, je se odrekao i nikad nije priznao da mu je ona ćerka, a ona je s 15 godina pobegla u Pariz nakon svađe s majkom. Brigu o njoj preuzela je Bridžit Bardo, koja nije mogla shvatiti kako Gelinova kćerka može živeti praktički na ulici.

Svi ti životni usponi i padovi nisu u njoj pobudili mržnju prema drugim ljudima. Jedina osoba kojoj nikad nije oprostila bio je Bertoluči.

– Nikad mu nisam oprostila za to kako se prema meni ponašao. Sreli smo se pre nekoliko godina u Tokiju, ali sam ga ignorisala – rekla je Šnajderova.

S Marlonom Brandom, s druge strane, ostala je u dobrim odnosima. Kaže da nekoliko godina nisu mogli razgovarati o Poslednjem tangu.

Pre deset godina umrla je od raka u dobi od 58 godina. Nakon kremiranja, njen pepeo rasut je po obali Atlantika u blizini Bijaric. Bernardo Bertoluči je tek 2013. godine, dve godine nakon Marijine smrti i gotovo čitavo desetleće nakon Brandove smrti, priznao da Marija nije pristala na snimanje zloglasne scene silovanja.

Priznala je i da oduvek ima problema s poverenjem u muškarce. Prisetila se kako njen otac, slavni glumac Daniel Gelin, je se odrekao i nikad nije priznao da mu je ona ćerka, a ona je s 15 godina pobegla u Pariz nakon svađe s majkom. Brigu o njoj preuzela je Bridžit Bardo, koja nije mogla shvatiti kako Gelinova kćerka može živeti praktički na ulici.

(Espreso)