Nenad Bumbić, Foto: Printscreen, Privatna arhiva, Profimedia

zloupotreba mora biti kažnjena adekvatno

DOSTAVLJAČ HRANE MUVAO DEVOJKU I DOBIO OTKAZ: Zaštitnik potrošača za Espreso otkrio koje još POSLEDICE MOŽE SNOSITI

Jedan od problema svakako je i neupućenost, nedovoljna zaštita, a i kazne su male

Objavljeno: 10.08.2022. 17:07h

Nakon što se u medijima pojavila vest o dostavljaču koj je zloupotrebio broj telefona devojke kojoj je prethodnog dana doneo hranu, Espreso portal kontaktirao je Nenada Bumbića iz zaštitnika potrošača kako bismo rešili sve nedoumice oko toga ko je u pravu i da li postoji način da zaštitimo voje lične podatke i sebe.

Nikada ne možemo da budemo sigurni da se naši podaci neće zloupotrebiti jer su lakše dostupni. Moramo da napomenemo da se poprilično trguje brojevima i da neke kompanije rutinski krše prava o zaštiti podataka tako što nasumično kupuju gomilu brojeva. Problem je što nisu samo brojevi telefona dostupni jer se u mnogo slučajeva desi da nas neke kompanije zovu nudeći usluge, a da nismo ni svesni da se razgovor snima, objasnio je Nenad za Espreso.

Jedan od problema svakako je i neupućenost, nedovoljna zaštita, a i kazne su male.

foto: Privatna arhiva

Kazne su male, kreću se od 100.000 pa naviše, što je svakako mala suma, kazne treba pojačati. Nemamo razvijenu svest o tome koliko je to kršenje nečijih prava i zloupotreba. Sve je ovo posledica loše zaštite.

Kada je konkretno ovaj slučaj jedno je sigurno.

U slučaju da je sve ovo istina, a može biti jer se dešava često, devojka može tužiti i kompaniju uz sve priložene dokaze, bez obzira na to što nije bilo pretnji. Niko nema pravo da zloupotrebljava nečije podatke, dodao je.

Kako se uvek nađe neko rešenje, tako postoji i za ovo.

Jedno od rešenja bi bilo to da kompanije naprave softver koji će štititi podatke osoba koje naručuju robu putem interneta i to na način da aplikacija zove korisnika umesto kurira. Ali tu se mora uključiti i država, treba doneti zakon da dostavljač nema pristup podacima osobe kojoj dostavlja već bi kao što sam već rekao, poziv i sve ostalo što se tiče ličnih podataka obavljati zaštićena aplikacija, zaključio je Zaštitnik.

Podsetimo, danas su naši podaci dostupni mnogim kompanijama, kako zbog online poručivanja, društvenih mreža, tako i zbog dostavljača.

I kada bi nam možda palo na pamet da neko možda može zloupotrebiti adresu ili broj telefona, vratimo se na ono da su verovatno vezani ugovorom koji zahteva određena ponašanja i tajnost podataka, međutim to nije uvek slučaj.

Glavna debata na društvenoj mreži Tviter ovih dana je poruka koju je dostavljač poslao nakon dostavljanja hrane. Mnoge ovo ne bi zabrinulo ili ih čak priželjkuju, ali da je normalno - nije.

U njegovim porukama možemo videti da je muškarac bio dostavljač.

(Espreso)