UKIDANJE
POZNATI LANAC DONOSI RADIKALNU ODLUKU! Kupci će se OSLANJATI na MIRIS?
U januaru ove godine britanski trgovački lanac Morisons je najavio kako će ukloniti rokove trajanja s 90 odsto mleka vlastite robne marke i tako podstaći kupce da koriste "test njuha“ pre nego što proizvod bace u otpad
Poznati britanski lanac trgovina ukinuo je natpise "rok trajanja" na svojim proizvodima.
U Velikoj Britaniji trgovački lanac Vaitros je odlučio da ukine natpis rok trajanja sa velikog broj proizvoda. Oni će početkom septembra ukloniti i oznaku "najbolje upotrebiti do" s gotovo 500 artikala sveže hrane, uključujući voće i povrće. Rok upotrebe ostaje da važi za svežu hranu kao što su meso, riba i druga kvarljiva roba.
Oznaka "upotrebiti do" odnosi se na datum do kojeg se lako kvarljiva hrana može sigurno kuvati i konzumirati. S druge strane, natpis "najbolje upotrebiti do" odnosi se na period kada je proizvod najboljeg kvaliteta, ukusa i teksture.
U Velikoj Britaniji trgovački lanci Tesko i Marks & Spenser takođe su ukinuli preporučeni rok trajanja za neke svoje proizvode. Dobrotvorna organizacija koja se bavi otpadom navodi kako se svake godine u Velikoj Britaniji baci 4,5 miliona tona jestive hrane, prenosi Mondo.
Ketrin Dejvid, jedna od vođa organizacije, navodi: "Rasipanje hrane podstiče klimatske promene, ali i utiče na sve veći rast cena osnovnih namirnica. Rok trajanja za sveže namirnice poput voća i povrća je nepotreban i stvara otpad od hrane koja je još uvek dobra za jelo.“
U januaru ove godine britanski trgovački lanac Morisons je najavio kako će ukloniti rokove trajanja s 90 odsto mleka vlastite robne marke i tako podstaći kupce da koriste "test njuha“ pre nego što proizvod bace u otpad.
Bonus video:
(Espreso)