Automobil, Foto: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić

AUTO SVET

SVE MANJE KUPACA ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA: Situacija se ZNATNO PROMENILA

To je posebno uočljivo kod korisnika od 18 do 29 godina kod kojih je najprimetniji gubitak interesa. Udeo onih koji razmatraju kupovinu električnog automobila u narednih deset godina pao je sa 74 na 56 posto. Kod te generacije je i zainteresovanost za razvoj električnih automobila pala za 26 posto u odnosu na 2021. godinu, navodi Index.hr.

Objavljeno: 04.08.2022. 18:26h

Britanski korisnici su sve manje zainteresovani za nabavku električnih automobila, pokazuje studija sajta CarGurus u direktnom poređenju rezultata u odnosu na godinu pre.

To je posebno uočljivo kod korisnika od 18 do 29 godina kod kojih je najprimetniji gubitak interesa. Udeo onih koji razmatraju kupovinu električnog automobila u narednih deset godina pao je sa 74 na 56 posto. Kod te generacije je i zainteresovanost za razvoj električnih automobila pala za 26 posto u odnosu na 2021. godinu, navodi Index.hr.

Da nije sve tako crno pokazuju rezultati za starije korisnike od 30 do 44 godine kod kojih je udeo onih koji nameravaju da u narednih deset godina kupe električni auto porastao za 7 posto, na ukupno 72 posto. Onim još starijima interes je, kao kod najmlađih vozača, u padu.

Prema studiji još uvek su korisnicima najzanimljiviji električni automobili Forda, Audija i BMW-a, ali je interes za električnim Audijima i BMW-ima pao za 14 odnosno 15 posto. Volkswagen i Tesla su takođe među najpoželjnijim EV markama, ali interes za njih je pao za 1 odnosno 7 posto. U najvećem plusu je Kia (5%), verovatno zbog modela EV6.

FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić
FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić
FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić
FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić
FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić
FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić

Iako je studija sprovedena na tek 963 ispitanika, jasno ukazuje na iznenađujuće trendove koje je malo ko očekivao. Posebno su zanimljivi odgovori vezani uz najznačajnije faktore koji bi uticali na to da se korisnici prebace na struju. Njih 49 posto kao glavni razlog napominje broj stanica za punjenje, 47 posto ih očekuje napredak tehnologije po pitanju vremena punjenja i dometa, a 43 posto ukazuje na problem previsoke cene u odnosu na klasične automobile.

Ispitanici su detektovali i najbolju meru za podsticanje kupovine električnih automobila. Vide je u bonusima i poreskim olakšicama.

(Espreso)