PRELEPO!
SIMBOL GRADA I NAJPOZNATIJI ČAMAC NA SVETU: Putovanje u Veneciju ne možete zamisliti bez OVOGA! (FOTO)
Graciozne gondole se koriste za kretanje ovim jadranskim gradom više od 10 vekova
Venecija je vodena zemlja čuda od 177 kanala i nema boljeg načina da istražite ovaj romantični lavirint nego na vožnji gondolom.
S jedne strane, to je skupa turistička atrakcija, ali je i nešto što svako treba da doživi prilikom posete ovom neverovatnom gradu.
Nemojte se zavaravati, nije to praktičan prevoz vodenim taksijem koji će vas odvesti od tačke A do tačke B, već prilika za uživanje u prelepim paejzažima koji vas okružuju.
Predstavljamo vam manje poznatu pozadinu ovih elegantnih plovila za zaslađivanje vaše vožnje, plus nekoliko saveta o tome kako da izvučete maksimum iz svog putovanja gondolom.
Gondole imaju svoje korene u drevnoj istoriji
Graciozne gondole se koriste za kretanje ovim jadranskim gradom više od 10 vekova. Nekada su bile glavni vid prevoza oko venecijanskih kanala. Krajem 16. veka postojalo je oko 10.000 gondola koje su stvarale vodene saobraćajne gužve širom grada. Danas, međutim, u Veneciji postoji samo oko 425 gondola.
Nije lako postati gondolijer
Nije lako postati profesionalni gondolijer. Potrebno je preko 400 sati obuke i šegrtovanja da bi se savladali veslanje, okretanje, usporavanje, leđno kretanje i neophodni manevri zaustavljanja.
Pevanje je bonus sredstvo koje ne poseduju svi gondolijeri (prvo pitajte da li da očekujete serenadu). Gondolijeri moraju da polože rigorozan ispit iz venecijanske istorije i znamenitosti, a postoje i zahtevi za strani jezik. To je plemenita profesija koja se prenosi s generacije na generaciju i godišnje se izdaju samo 3 do 4 nove licence gondolijera.
Dame su malo zakasnile na igru gondolijera
Prva žena gondolijera dobila je licencu 2010. Đorđa Boskolo, 24-godišnja ćerka 40-godišnjeg veterana gondolijera, prva je položila uslove i dobila licencu. Druga žena, Aleks Hai iz Nemačke, trenirala je godinu dana, ali nekoliko puta nije položila zvanični test i zaposlena je u hotelu kao vodič.
Sve gondole su crne zahvaljujući strogim zakonima
Primetićete da su sve gondole ofarbane u crno što je rezultat zakona iz 16. veka kada su kanali bili puni gondola i kada su se plemići nadmetali otmenim rešenjima i jarkim bojama svojih gondola.
Sva ta egoistična ekstravagancija počela je da izgleda pomalo blistavo. Tako je grad doneo zakon kojim se sve gondole moraju standardizovati i ofarbati u crno.
Obrada drveta je specifična i detaljna
Mnogo zanatstva je uloženo u izradu gondola. Svaki trup je napravljen od 280 složeno isečenih komada od 8 različitih vrsta drveta – hrasta, bresta, lipe, ariša, jele, trešnje, oraha i mahagonija. Veslo je napravljeno od bukve. Svo drvo koje se koristi mora da odstoji bar godinu dana.
Možete veslati sopstveni čamac
Umesto da budete samo pasivni putnik, zašto ne naučite da upravljate svojom gondolom? Kompanija pod nazivom Rov Venice nudi 90-minutni obilazak koji vas uči osnovama.
Savladate osnovne veštine u bazenu pre nego što se upustite u uske kanale. Vi zapravo ne upravljate pravom gondolom, ali to je tradicionalni teretni čamac koji je slična zamena.
Bonus video:
(Espreso/24 sedam)