PAŽNJA
DO KADA TRAJE PRIJAVA ZA 15.000 DINARA I KAKO ĆE SE RANGIRATI? Ovo su najvažniji detalji
Sve informacije u vezi sa prijavom i realizacijom dodele vaučera mogu se naći na sajtu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija
U svim poštama u našoj zemlji, građani od juče mogu da se prijave za vaučer od 15.000 dinara za odmor u Srbiji. Od srede, za dodatnih 10.000 dinara, mogu da apliciraju i oni koji su početkom godine dobili ovu vrstu subvencije od 5.000 dinara. Vaučeri moraju da se iskoriste do 31. oktobra ove godine i to za najmanje pet noćenja.
Njima može da se plaća smeštaj, noćenje sa doručkom, polupansion i pansion. Ne mogu da se koriste za kupovinu pića, plaćanje zdravstvenih i drugih usluga ili boravišne takse.
Korisnici koji su subvenciju za odmor u iznosu od 5.000 dinara dobili početkom godine, moraju da je iskoriste do 20. novembra ove godine. Ti kuponi mogu da se upotrebe samo za smeštaj.
Pravo na vaučere, od 15.000, odnosno dodatnih 10.000 dinara, imaju penzioneri, nezaposleni, korisnici posebne naknade, prava na negu druge osobe, zaposleni čija primanja ne prelaze 70.000 dinara, ratni vojni invalidi, nosioci poljoprivrednog gazdinstva, kao i studenti. Ovo predviđa Uredba o turističkim vaučerima koju je juče usvojila Vlada Srbije. NJenom primenom, kako se navodi, očekuje se značajan doprinos u intenziviranju korišćenja postojeće turističke ponude u Srbiji, umanjenje deviznog odliva, kao i štetnih posledica izazvanih epidemijom kovida 19.
PRIJAVA
Sve informacije u vezi sa prijavom i realizacijom dodele vaučera mogu se naći na sajtu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, ili putem telefona 011 2606 521 i 011 2606 576.
Građani koji su zainteresovani za korišćenje vaučera, moraju na šalterima javnog preduzeća "Pošta Srbije" da podnesu čitko popunjenu prijavu sa potrebnom dokumentacijom, najkasnije 30 dana pre početka realizacije aranžmana. Obrazac prijave je objavljen na internet stranici Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.
Uz to, potencijalni korisnik vaučera na uvid pokazuje ličnu kartu ili pasoš, kao i potvrdu ugostitelja o rezervaciji smeštaja. Prihvata se jedino potvrda koja je generisana iz Centralnog informacionog sistema. Građani rezervišu smeštaj kod ugostitelja sa liste objavljene na internet stranici Ministarstva turizma i na osnovu toga dobijaju potpisanu potvrdu elektronskim putem, kao skenirani dokument, ili preko pošte. Ne može da se rezerviše smeštaj u objektima koji se nalaze na opštini, odnosno mestu prebivališta, kao i u mestu studiranja.
Penzioneri uz prijavu stavljaju na uvid i dokaz koji izdaje banka iz Srbije, a koji potvrđuje novčani priliv na osnovu prava na penziju. Zaposleni, čija primanja ne prelaze 70.000 dinara mesečno, dostavljaju dokaz o zaradi iz prethodnog meseca u odnosu na prijavu. Studenti prilažu potvrdu visokoškolske ustanove o statusu studenta prvog, drugog ili trećeg stepena za tekuću godinu.
Prijave će se primati zaključno sa 26. septembrom ove godine i podnose se lično uz prateću dokumentaciju. Samo za korisnike prava na dodatak za pomoć i negu druge osobe i ratne vojne invalide, kao i civilne invalide rata i penzionere, to može da dostavi i druga osoba. Za malololetnu ili poslovno nesposobnu osobu, prijavu podnosi zakonski zastupnik.
Broj prijava je ograničen raspoloživim budžetskim sredstvima, a rangiranje će se obavljati na osnovu datuma i vremena dostavljanja na šalteru pošte. Građanima koji su stekli pravo na subvneciju za odmor, Ministarstvo, preko "Pošte Srbije" dostavlja vaučer lično na adresu.
Uredba o turističkim vaučerima se donosi od 2015. godine, te iz Vlade ocenjuju da je do sada dala značajne rezultate u podsticanju domaćeg turizma i ugostiteljstva. S obzirom na to da je taj sektor najviše pogođen krizom izazvanom pandemijom, ovaj vid podsticanja, kako navode, dobio je dodatno na značaju, jer su veliki gubici ublaženi prometom domaćih turista.
MINISTARSTVO: UGOSTITELJI DA SE JAVE
Ministarstvo turizma pozvalo je ugostitelje u Srbiji da se prijave radi realizacije dodele vaučera za subvencionisano korišćenje usluge smeštaja u ugostiteljskim objektima.
- Ovom prijavom se podstiče bolja vidljivost domaćih ugostitelja, kao i promocija domaćeg turizma - poručuju iz Ministarstva. - Prijava, rezervacije i podnošenja zahteva za refundaciju sprovodi se preko centralno-informacionog sistema u oblasti ugostiteljstva i turizma, e-Turista, te je neophodno da ugostitelj bude evidentiran u ovom sistemu.
(Espreso / Novosti)