ko će rešiti njihov problem?
"IMAMO UPRAVNIKA I GOMILU PROBLEMA KOJI SE NE REŠAVAJU" Ko je nadležan kada upravnici i stanari izbegavaju obaveze?
"Svaki stanar, vlasnik stana u zgradi ima pravo da pozove profesionalnog upravnika i zahteva od njega sastanak"
Dogovor kuću gradi, a upravnik na zgradu pazi. U praksi je to, ipak, malo drugačije. Često u zgradama nema dogovora, pa na scenu stupa prinudni upravnik kojeg dodeljuje nadležna opština.
Jedna zgrada na Miljakovcu dva meseca ima prinudnog upravnika, a vlasnici stanova mnoštvo problema koji se ne rešavaju: od klizišta, propalih stepenica do prokišnjavanja i nedostupnog broja.
- Prvu sednicu sa njim imali smo u maju, gde smo se dogovorili oko pojedinih stvari. Čoveka, međutim, nema. Zvali smo ga 6. juna. Tek se danas javio sa drugog broja, objašnjavajući da taj prvi telefon nije u funkciji - kaže Aleksandar Jeftić, stanar.
Iz Udruženja profesionalnih upravnika kažu da su njihova zaduženja jasna.
- Profesionalni upravnik je dužan da bude dostupan 24 sata na telefon. Što se naše kompanije tiče, organizovani smo i uvek imamo dežurnog upravnika, koji je upućen u sistem svih zgrada koje vodimo - objašnjava Nenad Radić, profesionalni upravnik.
Gde potražiti pomoć
Ako ih praksa demantuje, od koga onda potražiti pomoć?
- Svaki stanar, vlasnik stana u zgradi ima pravo da pozove profesionalnog upravnika i zahteva od njega sastanak. Ako taj upravnik ne zakaže sastanak u roku od 10 dana, sednicu zakazuje taj stanar i obaveštava sve stanare i upravnika o terminu - objašnjava Radić.
Ako profesionalni upravnik ne obavlja svoja zaduženja, vlasnici stanova mogu da se žale sudu časti u Privrednoj komori Srbije. Tada tužilac rešava problem.
Opština, ipak, ne može da zameni već dodeljenog prinudnog upravnika.
(Espreso / Blic)