DOBRE VESTI
Vučević: Novi Sad ima 40.000 redovnih biciklista, konstantno ulažemo u proširenje mreže biciklističkog saobraćaja
Rezultat saradnje i rada na razvoju biciklističkog saobraćaja u proteklih 10 godina vidi se i u stabilnom rastu broja svakodnevnih biciklista za gotovo 300%
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević učestvuje u Ljubljani na samitu “Velo-city 2022”. U okviru tog samita, koji traje od 14. do 17. juna, učestvuju gradonačelnici i aktivisti koji se bave temom održive mobilnosti.
U toku današnje panel diskusije, u kojoj su pored gradonačelnika Vučevića učestvovali i gradonačelnik Ljubljane Zoran Janković, gradonačelnik Banja Luke Draško Stanivuković, gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković i gradonačelnica Sarajeva Benjamina Karić, sagovornici su se fokusirali na odluke koje je najteže doneti u gradovima sa Balkana, jer to obično znači da se ljudima na početku neće dopasti, s obzirom na to da je automobil i dalje primarna opcija za većinu građana.
Gradonačelnik Vučević je govoreći o tome kako se nosi sa najvažnijim odlukama, kada je reč o promeni navika ljudi, istakao da je biciklistička zajednica u Novom Sadu raznovrsna i da pokriva gotovo sve kategorije stanovništva, a da Grad Novi Sad kontinuirano ulaže sredstva u proširenje mreže biciklističkog saobraćaja izlazeći u susret potrebama biciklista.
– Ukazana mi je velika čast da govorim na panelu samita “Velocity 2022”, gde sam sa zadovoljstvom preneo iskustva našeg grada na polju razvoja biciklističkog saobraćaja. Pitanja koja su bila u fokusu su trenutno stanje biciklizma u Novom Sadu, statistika aktivnih vozača, budući ciljevi i koliko je Novi Sad učio od drugih gradova i kopira najbolje prakse iz celog sveta… Sa ponosom sam istakao da je u Gradu Novom Sadu aktivno gotovo 40.000 redovnih biciklista. Radimo na infrastrukturi, stazama, rentiranju bicikala, postavljamo stanice za javnu popravku bicikala. Upoznao sam učesnike sa zahtevnim radovima na sređivanju staza na Futoškom putu, kao i uklanjanju pruge na stazi na Detelinari i rekonstrukcijom Pozorišnog trga, kako bi biciklistima bio dozvoljen ulaz iz Jevrejske i da bi se građani više podstakli da dolaze biciklom u centar, umesto automobilom. Izazovi sa kojima se novosadski biciklisti susreću tiču se bezbednog parkiranja i to što sremska strana gotovo da i nema biciklističke staze na Mostu Slobode. Opšti cilj Grada je da naš Novi Sad bude prepoznatljiv i funkcionalan kao biciklistički grad. Grad Novi Sad kontinuirano ulaže sredstva u proširenje mreže biciklističkog saobraćaja, koja se trenutno rasprostire u dužini od preko 90 km. U periodu od 2012. do 2020. godine izgrađeno je 22,5 km novih biciklističkih staza. Rezultat saradnje i rada na razvoju biciklističkog saobraćaja u proteklih 10 godina vidi se i u stabilnom rastu broja svakodnevnih biciklista za gotovo 300%. Cifre za ponos, ali nećemo stati, biciklizam je budućnost Novog Sada – istakao je gradonačelnik.
(Espreso)