PROBLEM
ELEKTRIČNA VOZILA NAPRAVILA OPŠTU POMETNJU U ITALIJI! Ugroženo više od 70.000 radnih mesta
„Mislim na mogući opipljivi doprinos biogoriva i sintetičkih goriva i vodonika“, objasnio je Scudieri, dodajući da italijanska automobilska industrija već ulaže velika sredstva u vodonik.
Električna vozila nisu jedino efikasno sredstvo za smanjenje emisija ugljenika koje proizvodi automobilska industrija, saopštilo je italijansko udruženje ANFIA.
Druge tehnologije bi takođe mogle da pomognu u dekarbonizaciji industrije, ispunjavajući iste ciljeve uz zadržavanje znanja, iskustva i poslova u Italiji, izjavio je u utorak italijanski proizvođač automobila Paolo Skudieri, predsednik Italijanskog udruženja proizvođača automobila.
„Mislim na mogući opipljivi doprinos biogoriva i sintetičkih goriva i vodonika“, objasnio je Scudieri, dodajući da italijanska automobilska industrija već ulaže velika sredstva u vodonik.
Biogoriva i sintetička goriva čine kategoriju e-goriva i razvijaju se kako bi omogućili kontinuiranu upotrebu modifikovanih verzija motora sa unutrašnjim sagorevanjem, umesto prelaska na komercijalna električna vozila (BEV).
Isključivo fokusiranje na BEV tehnologiju, kojom trenutno dominiraju azijski proizvođači, ugrozilo bi oko 73.000 radnih mesta u Italiji u narednim godinama, a električna mobilnost ne bi nadoknadila gubitak jer procenjuje da će otvoriti samo oko 6.000 novih radnih mesta.
Skudieri je dodao da bi oko 450 proizvođača auto delova u Italiji, od ukupno 2.200, moglo da stavi ključ u bravu jer još nisu ni počeli da preusmeravaju proizvodnju na elektrotehniku.
(Espreso/Index.hr)