Električni automobil, Foto: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić

PROBLEM

ELEKTRIČNA VOZILA NAPRAVILA OPŠTU POMETNJU U ITALIJI! Ugroženo više od 70.000 radnih mesta

„Mislim na mogući opipljivi doprinos biogoriva i sintetičkih goriva i vodonika“, objasnio je Scudieri, dodajući da italijanska automobilska industrija već ulaže velika sredstva u vodonik.

Objavljeno: 06.06.2022. 13:17h

Električna vozila nisu jedino efikasno sredstvo za smanjenje emisija ugljenika koje proizvodi automobilska industrija, saopštilo je italijansko udruženje ANFIA.

Druge tehnologije bi takođe mogle da pomognu u dekarbonizaciji industrije, ispunjavajući iste ciljeve uz zadržavanje znanja, iskustva i poslova u Italiji, izjavio je u utorak italijanski proizvođač automobila Paolo Skudieri, predsednik Italijanskog udruženja proizvođača automobila.

„Mislim na mogući opipljivi doprinos biogoriva i sintetičkih goriva i vodonika“, objasnio je Scudieri, dodajući da italijanska automobilska industrija već ulaže velika sredstva u vodonik.

Biogoriva i sintetička goriva čine kategoriju e-goriva i razvijaju se kako bi omogućili kontinuiranu upotrebu modifikovanih verzija motora sa unutrašnjim sagorevanjem, umesto prelaska na komercijalna električna vozila (BEV).

FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić
FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić
FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić
FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić
FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić
FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić
FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić
FOTO: Aleksandra Čolić, Marko Nikolić

Isključivo fokusiranje na BEV tehnologiju, kojom trenutno dominiraju azijski proizvođači, ugrozilo bi oko 73.000 radnih mesta u Italiji u narednim godinama, a električna mobilnost ne bi nadoknadila gubitak jer procenjuje da će otvoriti samo oko 6.000 novih radnih mesta.

Skudieri je dodao da bi oko 450 proizvođača auto delova u Italiji, od ukupno 2.200, moglo da stavi ključ u bravu jer još nisu ni počeli da preusmeravaju proizvodnju na elektrotehniku.

(Espreso/Index.hr)