Ilustracija, Foto: Profimedia, Ilustracija/Espreso.co.rs

ide gas

JUTJUB DRAMA JE SAMO KONTENT HAJPOVANJA ZA DECU, ALI NEKOME JE TO KRINDŽ: Razumete li rečnik omladine?

Da biste razuMeli šta vam govore morate znati njihov specijalan rečnik

Objavljeno: 26.05.2022. 11:11h

Sigurno ste nekad od mlađih generacija čuli neki od ovih izraza, “neke čudne engleske reči na našem jeziku“. Oni to “pokupe” na internetu, roditeljima se često zavrti u glavi, jer nisu sigurni šta zapravo određene fraze znače.

FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia

Ekspanzija jutjubera i influensera kao regularnog zanimanja dogodila se i kod nas, a jezik koji oni koriste menjajući po padežima određene engleske reči i “slengove”, i formulišući ih kroz rečenice, postala je svakodnevnica i nešto što su mladi većinski prihvatili i što u potpunosti razumeju. Ali roditelji su u pravoj panici kad treba da protumače šta je dete htelo da kaže.

Reči poput “ide gas”, “drama”, “hajp”, “klikbejt“,”prenk“, „rentovanje“, i slične zapravo kraće objašnjavaju pojmove koji se koriste na internetu i koji su sastavni deo svakog uspešnog jutjubera, influensera i instagramera, a u nastavku teksta je minijaturan rečnik ovih pojmova.

Drama – je ustaljeni pojam kod svakog jutjubera i on označava „dramu“ koja se kreira da bi jutjuberi dobili „klaud“, što zapravo znači „oblak pažnja“. Kreiranje drame na internetu uglavnom se radi u prećutnom dogovoru između dvoje jutjubera koji snimaju klipove jedni o drugima, međusobno se komentarišući i vređajući. Na taj način oni dobijaju pažnju, koja im omogućava više klikova i pregleda na društvenim mrežama.

Influens – jeste uticaj koji određeni „influenser“ ili jutjuber ima na internetu. Uticaj služi brendovima koji sponzorišu ove jutjuberi i koji im plaćaju da reklamiraju njihove proizvode. Jutjuberi imaju uticaj na sve svoje pratioce.

Hajpovanje – je reč koja se odnosi na uzdizanje, odnosno „dizanje hajpa“ oko određene ličnosti ili sadržaja koji ta osoba plasira. Jutjuberi „hajpuju“ jedni druge tako što govore dobro ili loše jedni o drugima. Takođe i današnja djeca često govore da su u “hajpu”.

Prenk i Prenkovanje – odnosi se na šalu sa određenim ljudima. Jedan od najpopularnijih sadržaja koji jutjuberi plasiraju upravo je “prankovanje u javnosti”. Jedan jutjuber može da izađe na ulici i da se šali sa drugim ljudima koji većinski nemaju predstavu o čemu je reč, a da to predstavljaju kao nešto realno/stvarno. Ovakav sadržaj najsličniji je skrivenoj kameri, gde se na kraju kaže da je sve bio “prenk”.

Kontent – “kontent” zapravo prevedeno sa engleskog znači sadržaj. To je sadržaj, odnosno, video klip ili fotografija, koji jutjuberi, instagrameri i influenseri objavljuju na svojim društvenim mrežama i na osnovu čega privlače publiku. “Kontent” je od ključne važnosti za njihov uspeh na popularnoj platformi.

Bag – Ovaj žargonski izraz već je ušao u svakodnevnu upotrebu mnogih ljudi i dobio je šira značenja. “Bag” znači problem, greška, kvar. I često se koriste fraze poput “Zašto baguješ” “gejmeru baguje kompjuter od kada je zaražen virusom”.

Krindž – Sve češće čujemo da je neko “krindž” osoba, ili da mu je takvo ponašanje. To zapravo znači sramota ili blam. Kada se neko ponaša tako neuobičajeno i neprihvatljivo da je posmatrača zbog toga sramota i oseća se neprijatno.

Ide gas – Izraz koji su izmislili popularni jutjuberi, kao fraza koja se koristi u različitim situacijama. To čak ne mogu da objasne ni oni koji ga koriste, jer ne postoji jasna definicija.

( Espreso / Cdm.me )