ide gas
JUTJUB DRAMA JE SAMO KONTENT HAJPOVANJA ZA DECU, ALI NEKOME JE TO KRINDŽ: Razumete li rečnik omladine?
Da biste razuMeli šta vam govore morate znati njihov specijalan rečnik
Sigurno ste nekad od mlađih generacija čuli neki od ovih izraza, “neke čudne engleske reči na našem jeziku“. Oni to “pokupe” na internetu, roditeljima se često zavrti u glavi, jer nisu sigurni šta zapravo određene fraze znače.
Ekspanzija jutjubera i influensera kao regularnog zanimanja dogodila se i kod nas, a jezik koji oni koriste menjajući po padežima određene engleske reči i “slengove”, i formulišući ih kroz rečenice, postala je svakodnevnica i nešto što su mladi većinski prihvatili i što u potpunosti razumeju. Ali roditelji su u pravoj panici kad treba da protumače šta je dete htelo da kaže.
Reči poput “ide gas”, “drama”, “hajp”, “klikbejt“,”prenk“, „rentovanje“, i slične zapravo kraće objašnjavaju pojmove koji se koriste na internetu i koji su sastavni deo svakog uspešnog jutjubera, influensera i instagramera, a u nastavku teksta je minijaturan rečnik ovih pojmova.
Drama – je ustaljeni pojam kod svakog jutjubera i on označava „dramu“ koja se kreira da bi jutjuberi dobili „klaud“, što zapravo znači „oblak pažnja“. Kreiranje drame na internetu uglavnom se radi u prećutnom dogovoru između dvoje jutjubera koji snimaju klipove jedni o drugima, međusobno se komentarišući i vređajući. Na taj način oni dobijaju pažnju, koja im omogućava više klikova i pregleda na društvenim mrežama.
Influens – jeste uticaj koji određeni „influenser“ ili jutjuber ima na internetu. Uticaj služi brendovima koji sponzorišu ove jutjuberi i koji im plaćaju da reklamiraju njihove proizvode. Jutjuberi imaju uticaj na sve svoje pratioce.
Hajpovanje – je reč koja se odnosi na uzdizanje, odnosno „dizanje hajpa“ oko određene ličnosti ili sadržaja koji ta osoba plasira. Jutjuberi „hajpuju“ jedni druge tako što govore dobro ili loše jedni o drugima. Takođe i današnja djeca često govore da su u “hajpu”.
Prenk i Prenkovanje – odnosi se na šalu sa određenim ljudima. Jedan od najpopularnijih sadržaja koji jutjuberi plasiraju upravo je “prankovanje u javnosti”. Jedan jutjuber može da izađe na ulici i da se šali sa drugim ljudima koji većinski nemaju predstavu o čemu je reč, a da to predstavljaju kao nešto realno/stvarno. Ovakav sadržaj najsličniji je skrivenoj kameri, gde se na kraju kaže da je sve bio “prenk”.
Kontent – “kontent” zapravo prevedeno sa engleskog znači sadržaj. To je sadržaj, odnosno, video klip ili fotografija, koji jutjuberi, instagrameri i influenseri objavljuju na svojim društvenim mrežama i na osnovu čega privlače publiku. “Kontent” je od ključne važnosti za njihov uspeh na popularnoj platformi.
Bag – Ovaj žargonski izraz već je ušao u svakodnevnu upotrebu mnogih ljudi i dobio je šira značenja. “Bag” znači problem, greška, kvar. I često se koriste fraze poput “Zašto baguješ” “gejmeru baguje kompjuter od kada je zaražen virusom”.
Krindž – Sve češće čujemo da je neko “krindž” osoba, ili da mu je takvo ponašanje. To zapravo znači sramota ili blam. Kada se neko ponaša tako neuobičajeno i neprihvatljivo da je posmatrača zbog toga sramota i oseća se neprijatno.
Ide gas – Izraz koji su izmislili popularni jutjuberi, kao fraza koja se koristi u različitim situacijama. To čak ne mogu da objasne ni oni koji ga koriste, jer ne postoji jasna definicija.
( Espreso / Cdm.me )