Ada Mol, pasarela, Foto: Printscreen/Youtube/Belgrade City

o čemu se ovde radi?

KO JE KRIV ŠTO PASARELA KOD ADA MOLA PREDSTAVLJA UKRAS? Pokušali smo da saznamo kada će konačno biti OTVORENA! FOTO

Kada su i poslednji radnici napustili gradilište koje spaja Radničku i Paštrovićevu ulicu, sugrađanima je ovaj posao postao sumnjiv...

Objavljeno: 24.05.2022. 12:17h

Beograđani već duže vreme čekaju na otvaranje obećane "prečice" do šoping centra "Ada mol", a po svemu sudeći to čekanje će se prolongirati.

Najavljena pasarela zvrji prazna iako su, čini se, radovi privedeni kraju, ali su rokovi za njeno otvaranje nekoliko puta pomerani.

Svojevremeno je korona i u ovaj građevinski poduhvat umešala prste. To je bio razlog što su, usled zatvaranja granica, kasnile specijalne čelične konstrukcije iz Luksemburga. I to je bilo prihvatljivo opravdanje, iako je isprva pasarela trebalo da bude prohodna još u septembru 2020. godine.

Kada su i poslednji radnici napustili gradilište koje spaja Radničku i Paštrovićevu ulicu, Beograđanima ništa nije bilo jasno.

Pasarela koja nikako da bude otvorena za građanefoto: Printscreen/Youtube/Belgrade City

Navodno, čekala se upotrebna dozvola i menjala tehnička dokumentacija, ali je otvaranje i nakon toga ponovo prolongirano.

Umesto "puštanja u rad" ove pasarele, uređena je biciklistička staza u neposrednoj blizini tržnog centra, a kupovani su i placevi gde su nekada bili silosi za naftu. Sve to potvrđuje da je lokacija veoma atraktivna za investitore.

U nameri da saznamo do kada će se čekati na otvaranje pasarele, obratili smo se Sekretarijatu za informisanje grada Beograda koji se povodom ove teme obratio Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju.

"Iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda odgovorili su da se izgradnja pasarele kod "Ada Mola" realizuje u okviru donacije pravnog lica „Commercial Developments“ i pitanja o ovom objektu je potrebno uputiti donatoru", saopštili su iz Sekretarijata.

Ova firma povezana je sa kompanijom "GTC Srbija", investitorom projekta pasarele, ali i celog građevinskog poduhvata izgradnje "Ada mola".

Kako bismo uspeli u nameri da saznamo kada će konačno pasarela biti otvorena za građane pokušali smo da stupimo u kontakt sa firmom „Commercial Developments“.

Međutim, na sve brojeve telefona koji su vidljivi na internetu bili su nedostupni.

Projekat morao da se menja?

Da je pasarela završena, ali ne i prohodna za Politiku je potvrdio Nenad Virijević, tehnički direktor „Bauvesena”, kompanije koja je izvođač radova na pešačkom mostu.

– Svi građevinski radovi su okončani, liftovi ugrađeni. Naša obaveza je da se statika pasarele proveri i za to je neophodno da se zaustavi saobraćaj dva vikenda kako bi se most opteretio i ispitala statika. Predata je dokumentacija za tehnički prijem. Kada će pasarela biti prohodna više ne zavisi od nas, to je pitanje za investitora – istikao je tada Virijević.

Upitan zašto se toliko kasni sa završetkom pasarele od 100 metara koju je gradu poklonila kompanija „GTC Srbija” i koja se nikako ne ubraja u složene projekte, Virijević je rekao da je prvobitni projekat morao da se menja zbog vodovodnih i kanalizacionih cevi koje nisu bile ucrtane u katastar podzemnih instalacija. I korona, sneg, kiša od septembra navođeni su kao razlozi probijanja brojnih rokova.

FOTO: Printscreen/Youtube/Belgrade City
FOTO: Printscreen/Youtube/Belgrade City
FOTO: Printscreen/Youtube/Belgrade City
FOTO: Printscreen/Youtube/Belgrade City
FOTO: Printscreen Youtube

Vrednost 1.000.000 evra

Gradnja mosta najavljena je 2017. godine, kada je postavljen kamen temeljac za prvi tržni centar na Čukarici "Ada mol", koji je otvoren u maju 2019. Godinu dana kasnije, aktivirano je novo gradilište. Vrednost investicije je oko milion evra.

Krak koji premošćava Radničku dugačak je 55 metara, a krak nad Paštrovićevom dug je 48 metara. Pasarela ima tri pristupa, uz "Ada mol", u Radničkoj gde je autobuska stanica, i na strani Ade Ciganlije, sa po jednim liftom za javnu upotrebu.

(Espreso)