o čemu se ovde radi?
KO JE KRIV ŠTO PASARELA KOD ADA MOLA PREDSTAVLJA UKRAS? Pokušali smo da saznamo kada će konačno biti OTVORENA! FOTO
Kada su i poslednji radnici napustili gradilište koje spaja Radničku i Paštrovićevu ulicu, sugrađanima je ovaj posao postao sumnjiv...
Beograđani već duže vreme čekaju na otvaranje obećane "prečice" do šoping centra "Ada mol", a po svemu sudeći to čekanje će se prolongirati.
Najavljena pasarela zvrji prazna iako su, čini se, radovi privedeni kraju, ali su rokovi za njeno otvaranje nekoliko puta pomerani.
Svojevremeno je korona i u ovaj građevinski poduhvat umešala prste. To je bio razlog što su, usled zatvaranja granica, kasnile specijalne čelične konstrukcije iz Luksemburga. I to je bilo prihvatljivo opravdanje, iako je isprva pasarela trebalo da bude prohodna još u septembru 2020. godine.
Kada su i poslednji radnici napustili gradilište koje spaja Radničku i Paštrovićevu ulicu, Beograđanima ništa nije bilo jasno.
Umesto "puštanja u rad" ove pasarele, uređena je biciklistička staza u neposrednoj blizini tržnog centra, a kupovani su i placevi gde su nekada bili silosi za naftu. Sve to potvrđuje da je lokacija veoma atraktivna za investitore.
U nameri da saznamo do kada će se čekati na otvaranje pasarele, obratili smo se Sekretarijatu za informisanje grada Beograda koji se povodom ove teme obratio Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju.
"Iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda odgovorili su da se izgradnja pasarele kod "Ada Mola" realizuje u okviru donacije pravnog lica „Commercial Developments“ i pitanja o ovom objektu je potrebno uputiti donatoru", saopštili su iz Sekretarijata.
Ova firma povezana je sa kompanijom "GTC Srbija", investitorom projekta pasarele, ali i celog građevinskog poduhvata izgradnje "Ada mola".
Kako bismo uspeli u nameri da saznamo kada će konačno pasarela biti otvorena za građane pokušali smo da stupimo u kontakt sa firmom „Commercial Developments“.
Međutim, na sve brojeve telefona koji su vidljivi na internetu bili su nedostupni.
Projekat morao da se menja?
Da je pasarela završena, ali ne i prohodna za Politiku je potvrdio Nenad Virijević, tehnički direktor „Bauvesena”, kompanije koja je izvođač radova na pešačkom mostu.
– Svi građevinski radovi su okončani, liftovi ugrađeni. Naša obaveza je da se statika pasarele proveri i za to je neophodno da se zaustavi saobraćaj dva vikenda kako bi se most opteretio i ispitala statika. Predata je dokumentacija za tehnički prijem. Kada će pasarela biti prohodna više ne zavisi od nas, to je pitanje za investitora – istikao je tada Virijević.
Upitan zašto se toliko kasni sa završetkom pasarele od 100 metara koju je gradu poklonila kompanija „GTC Srbija” i koja se nikako ne ubraja u složene projekte, Virijević je rekao da je prvobitni projekat morao da se menja zbog vodovodnih i kanalizacionih cevi koje nisu bile ucrtane u katastar podzemnih instalacija. I korona, sneg, kiša od septembra navođeni su kao razlozi probijanja brojnih rokova.
Vrednost 1.000.000 evra
Gradnja mosta najavljena je 2017. godine, kada je postavljen kamen temeljac za prvi tržni centar na Čukarici "Ada mol", koji je otvoren u maju 2019. Godinu dana kasnije, aktivirano je novo gradilište. Vrednost investicije je oko milion evra.
Krak koji premošćava Radničku dugačak je 55 metara, a krak nad Paštrovićevom dug je 48 metara. Pasarela ima tri pristupa, uz "Ada mol", u Radničkoj gde je autobuska stanica, i na strani Ade Ciganlije, sa po jednim liftom za javnu upotrebu.
(Espreso)