VERTIKALNI KEJ
POČELA REKONSTRUKCIJA LUKE NOVI SAD
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević, rekao je da će ova investicija poboljšati srpske privredne kapacitete
U Luci Novi Sad počela je izgradnja novog vertikalnog keja, kontejnerskog terminala i silosa za žitarice.
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević zajedno sa ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislavom Momirovićem i direktorom „DP World“ Novi Sad Klaudiom Negreanu, prisustvovao je početku izgradnje novog vertikalnog keja, kontejnerskog terminala i silosa za žitarice u Luci Novi Sad. Tom prilikom simbolično je postavlјena i vremenska kapsula sa porukama koja je integrisana u betonski element koji će biti korišćen u izgradnji vertikalnog keja.
Tom prilikom simbolično je postavljena i vremenska kapsula sa porukama koja je integrisana u betonski element koji će biti korišćen u izgradnji vertikalnog keja. Kako je rečeno tokom posete zvaničnika, danas brodovi koji pristaju u luku Novi Sad, to čine uz obalu, a novom investicijom biće moguće da brodovi pristaju direktno uz nivo keja.
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević, rekao je da će ova investicija poboljšati srpske privredne kapacitete i omogućiti lakši transport robe iz Novog Sada ka svim destinacijama.
Prema rečima ministra saobračaja i infrastrukture Tomislava Momirovića, ulaganje u Luku Novi Sad je u interesu privrede Srbije, kao i saradnja sa kompanijom "DP World" koja se obavezala da uloži 30 mil EUR u razvoj Luke.
- Za dve godine ovde ćemo imati jedan od najvećih kontejnerskih terminala u Evropi i biće izgrađeno devet silosa kapaciteta 40 000 kubnih metara. Spremili smo više od pola milijarde evra investicija u rečnu infrastrukturu, tako da ćemo ulagati u Bogojevo, Sremsku Mitrovicu, Prahovo i Beograd. Ovo je još jedan dokaz da je Srbija poželjno mesto za ulaganje svetskih kompanija – rekao je ministar.
Kako se moglo čuti na događaju, ovo će biti najveći radovi u istoriji Luke Novi Sad, a deo su ukupnih investicija "DP World" Novi Sad. Ta kompanija kupila je novi kran, novu mehanizaciju za utovar robe, brod Albatros koji je doprineo većoj bezbednosti i brzini uplovljavanja barži u luku, a izgradila je i putnički terminal za Novi Sad u koji je uloženo više od 500.000 EUR.
Klaudio Negreanu, direktor "DP World" Novi Sad koja je operater Luke Novi Sad, rekao je da je "DP Novi Sad" jedini lučki operater koji je od nedavno osposobljen da prevozi robu u kontejnerima, tako da će novi terminal ujedno biti i skladište za kontejnere. Takođe, biće omogućeno da se kontejneri pakuju i odmah postavljaju na kamion ili na voz, jer će posle mnogo godina biti obnovljena pruga koja prolazi kroz Luku.
- Dunav je najvažnija reka za transport u Evropi i zato ulažemo sredstva u nove sadržaje u Luci Novi Sad kako bismo je učinili najvažnijim terminalom na Dunavu, što je od velikog značaja za srpsko tržište, ali i za širi region - izjavio je Klaudio Negreanu.
(Espreso / Promo)