NOVO POSKUPLJENJE
NEMCE PRIPREMAJU NA NOVI PROBLEM: Nakon apela da razmisle o tuširanju TOPLOM VODOM, stiže novi UDAR!
Prethodnih godina mlekare su dogovarale cene sa trgovcima na svakih šest meseci
Mlečne kompanije u Nemačkoj pripremaju potrošače za novo poskupljenje. Nakon što su diskontni supermarketi već podigli cenu putera i mleka, to bi uskoro moglo da se ponovi.
– Potrošači se suočavaju samo sa delom poskupljenja – kaže u intervjuu za Handelsblat generalni direktor udruženja mlečne industrije Nemačke Ekhard Hojzer. On predviđa da bi cene uskoro mogle da porastu, rok je najkasnije do leta.
Hojzer objašnjava da proizvođači sada moraju da računaju na povećanje troškova proizvodnje, što utiče na povećanje ulaznih cena proizvoda, bez obzira da li je reč o poznatim brendovima, ili manje poznatim proizvodima koji su, po tradiciji, uvek bili jeftiniji.
A onda, posledično, ako poskupi mleko, poskupeće kakao, slatka peciva, kolači, čokolada, pa čak i proizvodi od kafe, upozorava Hojzer.
Prethodnih godina mlekare su dogovarale cene sa trgovcima na svakih šest meseci. To više nije slučaj. Prema Hojzeru, sada se koriste „tekući ugovori“.
– Sada se cene automatski prilagođavaju – naviše ili naniže – čim se promene cene za ključne proizvode kao što su blok puter, mleko ili mleko u prahu.
Hojzer zato poručuje Nemcima da obrate pažnju na brošure koje najavljuju akcije, iskoriste vaučere ili pročešljaju aplikacije supermarketa kako bi videli šta je na sniženju i tako uštedeli.
Podsetimo, Nemcima je savetovano da dobro razmisle o tuširanju toplom vodom ako vlasti odluče da uvedu potpuni embargo na ruski gas zbog situacije u Ukrajini.
(Espreso/Handelsblat)