Ilustracija, Foto: Emilija Jovanović

veoma važno!

SVAKA PETA SMRT MOGLA BI BITI IZBEGNUTA: Samo kada bi svi vezivali pojas!

Prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja korišćenje sigurnosnog pojasa obavezno je i na prednjim i na zadnjim sedištima, odnosno na svim sedištima na kojima postoji sigurnosni pojas

Objavljeno: 07.04.2022. 16:23h

Boban Milinković, zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije, istakao je za jutarnji program Radio Beograda 1, da je i pored medijske najave kontrole veliki broj građana napravio prekršaje, najviše za nekorišćenje sigurnosnog pojasa, čak 6.742. Ukazao je da bi svaka peta smrt na našim putevima mogla da se izbegne kada bi svi uvek koristili pojas.

Uprava saobraćajne policije ove sedmice sprovodi akciju kontrole vezivanja sigurnosnih pojaseva, načina prevoza dece u vozilima, kao i korišćenja mobilnih telefona u vožnji.

Boban Milinković je istakao da je u toku prva tri dana sprovođenja akcije otkriveno ukupno 6.742 prekršaja nekorišćenja sigurnosnog pojasa, 1.942 prekršaja nepropisnog korišćenja telefona za vreme vožnje i 194 prekršaja nepropisnog prevoza dece.

FOTO: Emilija Jovanović
FOTO: Emilija Jovanović
FOTO: Emilija Jovanović
FOTO: Emilija Jovanović
FOTO: Emilija Jovanović
FOTO: Emilija Jovanović
FOTO: MUP
FOTO: MUP
FOTO: MUP
FOTO: MUP

"Imajući u vidu da je akcija najavljena i medijski propraćena stvarno je neshvatljivo da je ovoliki broj građana učinio ove prekršaje", ocenio je on.

Prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja korišćenje sigurnosnog pojasa obavezno je i na prednjim i na zadnjim sedištima, odnosno na svim sedištima na kojima postoji sigurnosni pojas.

"Češće se sigurnosni pojas ne koristi na zadnjem sedištu, i to su podaci Agencije za bezbednost saobraćaja koja vrši istraživanja indikatora bezbednosti saobraćaja. Korišćenje sigurnosnih pojaseva na prednjim sedištima dostiglo je 85 procenata, dok je na zadnjim samo dvadesetak i to je zaista zabrinjavajuće", upozorio je Milinković.

Prema zvaničnim podacima u toku prošle godine je 67 vozača i 40 putnika poginulo zato što nisu koristili pojas, među njima, na žalost, i tri deteta.

To je, ocenjuje Milinković, poražavajuće i pokazuje da kod nas veliki broj građana ne koristi sigurnosni pojas jedino zbog straha od sankcije.

Potrebna svest o bezbednosti korišćenja pojasa

"Licu koje ima svest o tome čemu taj pojas služi nije potrebna saobraćajna policija, koristiće ga uvek. Mislim da naši građani imaju pogrešnu percepciju kada je reč o bezbednosti saobraćaja. Većina misli da se u razvijenim državama sobraćajne nezgode dešavaju mnogo manje nego kod nas, što nije istina. Dešavaju se u jednakom broju, samo ljudi manje ginu", istakao je on.

Naglasio je da je stotinu života u jednoj godini zaista mnogo, što znači da je praktično svaka peta smrt na našim putevima mogla da se izbegne kada bismo svi koristili pojas uvek.

"Korišćenje sigurnosnog pojasa nije stvar lične odluke, već lične odgovornosti", poručio je on.

Korišćenje mobilnih telefona još opasnije

Uprkos sankcijama i dalje veliki broj vozača koristi mobilne telefone u toku vožnje, a što je još opasnije, mladi tokom vožnje često koriste društvene mreže koje podrazumevaju i upotrebu tastature mobilnog uređaja.

"U toku su testiranja raznih softvera koji će na osnovu snimka kamere prepoznati da li vozač koristi mobilni telefon i nadamo se njihovom skorom implementiranju u sistem bezbednosti saobraćaja. To ponašanje moramo sankcionisati u što većoj meri kako bismo ljude odvikli od korišćenja mobilnih telefona u toku vožnje. Današnji uslovi saobraćaja zahtevaju da vozač bude usredsređen sve vreme," ukazao je Milinković.

Prečesto se dešava da vidimo vozače koji u krilu voze dete što je samo jedan, ali jako loš primer kršenja pravila o načinu prevoza dece u vozilu.

Ističe da su za takve prekršaje propisane znatno ozbiljnije sankcije.

"Zašto to neki ljudi rade, to je stvarno teško objasniti. Problem je u odsustvu svesti da saobraćajna nesreća može svakom da se dogodi. To nameće obavezu svima nama da se posvetimo tom problemu kao društvo, a ne samo saobraćajna policija koja radi svoj posao u cilju zaštite svih učesnika u saobraćaju. Bolje je izgubiti trenutak u životu, nego život u trenutku", zaključio je Boban Milinković.

(Espreso / RTS)