ključni čvorovi
"ŽELEZNIČKI POBUNJENICI" ŽIVE U MALIM GRADOVIMA PO BELORUSIJI: Cilj im je sabotaža RUSA, zovu sami sebe "PARTIZANI"
Belorusija je ključna 'lansirna platforma' za rusku invaziju na severnu Ukrajinu, a u ovom slučaju to je ruta koja vodi do severnog predgrađa Kijeva i grada Černihiva na severoistoku...
U malim gradovima širom Belorusije, savez „železničkih pobunjenika“ vodi tihi rat protiv vojske ruskog predsednika Vladimira Putina.
Pod okriljem mraka, neki stanovnici gradova sa ključnim železničkim čvorištima napuštaju obližnje pruge i čine sve da spreče ruske vozove za snabdevanje da prođu kroz Ukrajinu.
Neki od njih postavljaju velike balvane na železničke pragove, a zatim ih zapale. Drugi, pak, uništavaju električne relejne ormare, što je ključni deo železničke opreme koja kontroliše saobraćaj, a sanacija oštećenja može da potraje nedeljama.
Situaciju u Ukrajini iz časa u čas možete pratiti na našem blogu putem ovog LINKA!
Ovi „partizani“ kako sami sebe zovu, biraju svoje mete na osnovu procurelih obaveštajnih podataka beloruskih železničara – zainteresovani su za informacije kao što je red vožnje vojnih vozova koji nose rusko oružje, ali su maskirani, na primer, u vozove koji nose najjednostavniju pošiljku stakla. Ali ako se ovi pobunjenici izbore sa tim, voz neće uskoro stići do linije fronta u Ukrajini, prenosi britanski The Telegraph.
Poslednjih nedelja prijavljeno je više desetina velikih akata sabotaže širom beloruske železničke mreže u okviru onoga što se naziva „železničkim otporom“, u kome antiratni opozicioni aktivisti pokušavaju da osujeti napore Moskve da snabdeva trupe oko Kijeva preko Belorusije. U poslednjem incidentu u ponedeljak, saobraćaj između dve stanice na železničkoj pruzi između Minska i ukrajinskog Černihiva obustavljen je nakon što su izgorela dva relejna ormarića.
Belorusija je ključna 'lansirna platforma' za rusku invaziju na severnu Ukrajinu, a u ovom slučaju to je ruta koja vodi do severnog predgrađa Kijeva i grada Černihiva na severoistoku.
„Ovo je nevolja za rusku vojsku. Njihovi bezbednosni protokoli za kretanje tereta u vozovima su ugroženi“, rekao je Sergej Vojtevič, bivši radnik Beloruskih železnica, koji sada koordinira rad beloruskih „železničkih partizana“ iz egzila.
Beloruska opozicija u egzilu kaže da koordiniše napade preko mreže svojih pristalica koji su još uvek u zemlji i koji su se prijavili za pomoć u ovom subverzivnom otporu. Svetlana Tihanovskaja, beloruska opoziciona liderka u egzilu, pozvala je Beloruse da učine sve što je u njihovoj moći da spreče rusku invaziju, rekavši da njen pokret ima za cilj „da osakati infrastrukturu koja pomaže režimu da podrži rat, postepeno, iz dana u dan“.
Od samog početka ruske invazije zabeleženi su veliki akti sabotaže, a ključna signalna oprema je uništena na tri različita mesta već u noći 28. februara. Odgovor režima Aleksandra Lukašenka, beloruskog predsednika, koji se generalno smatra diktatorom i praktično marionetom Kremlja, bio je brz i oštar. Najmanje 52 osobe, uključujući više od 30 železničara, privedene su pod optužbom za izdaju, terorizam i špijunažu, navode beloruski istražitelji, ali i Vjasna, ključna beloruska grupa aktivista za ljudska prava.
U nekim slučajevima kažnjavaju se čitavi gradovi. Stanovnike Stolbcija, grada sa 17.000 stanovnika jugozapadno od prestonice Minska, „terorisala“ je beloruska jedinica za organizovani kriminal u poslednje tri nedelje serijom hapšenja i policijskih racija koje su navodno bile još brutalnije nego tokom Lukašenkovog režima.
"Ne postoji drugi način da se to opiše osim kaznenom operacijom. Oni provaljuju u domove ljudi, razvaljuju vrata. Njihov jedini cilj je da uđu u trag onima koji stoje iza napada", rekao je aktivista za ljudska prava u gradu za Telegraf.
Prinudna priznanja
Dokumentovana su 32 hapšenja i policijske racije otkako je specijalna operativna grupa iz Minska poslata u grad krajem februara.
„Mi ne razgovaramo sa teroristima, mi ih uništavamo“, navodi se u saopštenju Ministarstva unutrašnjih poslova o optužbama sa kojima se suočavaju Hlebko i drugi.
Većina akata sabotaže sprovode obični Belorusi koji su razočarani i frustrirani odlukom svoje vlade da stane na stranu Moskve. To su rizični poduhvati, ali to je ono što oni mogu da urade, kaže Vojtevič, koji je prošle godine pobegao iz Belorusije da bi se pridružio opozicionom pokretu u egzilu.
"Oni koji rade na železnici su u stalnom riziku. Preti im najmanje 15 godina zatvora ako budu uhvaćeni", zaključuje Vojtevič.
(Espreso / Jutarnji.hr)