DOBRA VEST
ZASADI DRVO 3: Zasadićemo 200.000 novih sadnica
„Zasadi drvo“, akcija koja je pre dve godine pokrenuta, juče je konferencijom u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ zvanično ušla i u treću godinu postojanja
Treći ciklus projekta „Zasadi drvo - Četiri godišnja doba“, zvanično počeo juče događajem u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ uz prisustvo partnera projekta, stručnjaka, ambasadora akcije, poznatih ličnosti i predstavnika medija
Kao što smo i obećali, nastavljamo našu akciju!
„Zasadi drvo“, akcija koja je pre dve godine pokrenuta, juče je konferencijom u Botaničkoj bašti „Jevremovac“ zvanično ušla i u treću godinu postojanja. Kada smo počeli 2019. godine, postavili smo sebi veliki izazov i uspeli smo da ga ostvarimo. Oborili smo rekord i u jednom danu posadili više od 51.000 sadnica. Naredne godine premašen je još jedan cilj - zasađeno je preko 100.000 sadnica širom Srbije i sakupljeno 1,5 tona semena za buduće sadnje i ukupno 150.000 sadnica do sada. U narednih sedam meseci planirana je sadnja 200.000 sadnica širom Srbije i nastavak aktivnosti u cilju informisanja i edukacije, a čiji je primarni cilj promena navika građana. Povodom otvaranja ove sezone juče je organizovana i izložba „Umetnost prirode“ slikara Đorđa Stanojevića.
Podižemo svest građana
Branislav Nedimović, ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, rekao je da su od samog početka akcije bili sigurni da će ona postići izuzetne rezultate. - Još mnogo posla je pred nama, naročito u delovima naše zemlje gde je pošumljenost i dalje niska, pre svega u područjima gde je bilo bujičnih poplava i gde postoji potreba da se uspori tok vode. Bez šuma ne može da se reši ni problem poplava, ni zagađenost vazduha u gradovima.
Branko Ružić, ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, istakao je da je jedan od ciljeva obrazovanja i razvijanje svesti o značaju održivog razvoja, zaštite i očuvanja prirode i životne sredine. Dodao je da, kada je reč o podizanju svesti o značaju zaštite životne sredine, ovakve kampanje nemaju alternativu.
- Ovi sadržaji se već obrađuju u školama, ali želimo da dodatnim aktivnostima ukažemo na značaj očuvanja i zaštite našeg okruženja i prirode. Važno je da se kod učenika razvija ekološka pismenost. Ana Aleksić, članica uprave Adrija medija grupe, istakla je zadovoljstvo što je porodica „Zasadi drvo“ sve brojnija, ciljevi iz godine u godinu sve ambiciozniji, a rezultati sve značajniji.
Nastavljamo ambiciozno
- Naši planovi su i ove sezone ambiciozni, ali realni, zahvaljujući, pre svega, podršci partnera s kojima realizujemo projekat. Nastavljamo da organizujemo akcije sadnje, edukujemo i informišemo javnost i okupljamo sve koji prepoznaju važnost ove teme.
- Budućnost je u našim rukama i svako od nas direktno na nju utiče. Naš primarni cilj ove godine je da građani shvate da je ključ u pojedincu, da je odgovornost svakog od nas da svojim postupcima doprinesemo zdravijoj budućnosti. I ove godine iz sve snage nastavljamo da se borimo za zeleniju Srbiju - zaključila je Ana Aleksić.
Menadžerka marketinga kompanije dm drogerie markt Svetlana Jovanović Mitić navela je da je partnerstvo na projektu „Zasadi drvo“ za njih od posebnog značaja i istakla: - Imamo šansu da preduzmemo značajne korake u očuvanju životne sredine i motivišemo druge da nam se pridruže na tom putu. Ponosni smo na činjenicu da smo se, zahvaljujući ovom projektu, svrstali u pokretače najveće akcije pošumljavanja u zemlji zajedno sa našim partnerima. Kada smo pokrenuli „Zasadi drvo“, želeli smo da putem ove inicijative gradimo zdraviju budućnost za naraštaje koji dolaze, ali i da ujedinimo mnoge generacije. Sada kada smo pokazali da udruženi zaista možemo sve, radujemo se pisanju novih rekordnih brojki.
Zelenija Srbija
Direktor JP „Vojvodinašume“ Roland Kokai ovu akciju vidi i kao priliku „da inspirišemo i podstaknemo svakog ko je zainteresovan da ličnim angažovanjem da doprinos kako bi se slika šumovitosti u budućnosti popravila“.
- Zahvaljujem se medijima jer će upravo zahvaljujući njima ova tema ući u mnoga domaćinstva, a upravo slobodne površine u vlasništvu fizičkih lica predstavljaju značajan resurs i potencijal koji bi se mogao pošumiti. Ako znamo da zdrava životna sredina nema alternativu, a da šume imaju brojne korisne funkcije koje su u njenoj službi, očekujem da će odziv biti bolji nego prethodne dve godine, kada smo i institucionalno brojniji.
Izvršni direktor Sektora za šumarstvo i zaštitu životne sredine JP „Srbijašume“ Ješa Erčić podsetio je da je 2021. godina velikih jubileja.
- Obeležavamo 30 godina od osnivanja JP „Srbijašume“, 50 godina od pokretanja Programa UN za obrazovanje, nauku i kulturu „Čovek i biosfera“ i 20 godina od proglašenja prvog rezervata biosfere u Republici Srbiji Golija-Studenica. Šumski ekosistemi su danas pod sve većim pritiskom i uticajem klimatskih promena, koje dodatno pogoršavaju stanje šuma, poput pojave štetnih šumskih insekata, bolesti šuma, ekstremnih vremenskih prilika i pojave požara. Zato su nam potrebne ovakve akcije, koje organizuje i promoviše AMG sa svojim partnerima, u kojoj je jedna od ključnih uloga poverena našem preduzeću, kao najvećem upravljaču šuma i šumskog zemljišta u RS. Upravnik Instituta za botaniku i Botaničke bašte „Jevremovac“ Miljan Veljić naveo je da sada već treću godinu zaredom zajedno sa partnerima pokretačima - AMG i dm drogerie marktom - u Botaničkoj bašti obeležavaju ovu izuzetnu akciju.
- Cilj projekata „Zasadi drvo“ je ostao isti kao i prve godine, da pokrene sve vladine i nevladine organizacije u Srbiji, od malih i srednjih preduzeća, do velikih korporacija, lokalnih zajednica, udruženja građana, da prema svojim mogućnostima uzmu učešće u akciji povećanja ukupne površine pod šumama. Srbija jeste zelena, ali može da bude još zelenija, a samim tim i još zdravija za sadašnje, ali i sve buduće generacije.
Očuvanje biodiverziteta
Prodekan za nastavu Šumarskog fakulteta u Beogradu Vesna Golubović Ćurguz ističe da učestvovanje u akciji „Zasadi drvo“ pruža ogromno zadovoljstvo zaposlenima i studentima na Šumarskom fakultetu Univerziteta u Beogradu.
- Naš fakultet, kao obrazovna i naučno-istraživačka institucija sa tradicijom dužom od 100 godina, podstiče saradnju profesora i studenata u inovativnim i kreativnim procesima rešavanja različitih stručnih problema.
Načelnica Odeljenja za zaštićena područja i prostorno-plansku dokumentaciju Zavoda za zaštitu prirode Dragana Ostojić kaže da je njihov strateški cilj očuvanje i unapređenje šuma kao jednog od naših najvećih prirodnih bogatstava i najvažnijeg izvora biološkog diverziteta. - Akcija „Zasadi drvo“ kroz rad i rezultate u pošumljavanju i edukaciji o značaju svakog stabla doprinosi nastojanjima za unapređenje i očuvanje prirode i ukupnog biodiverziteta.
Rukovodilac Centra za cirkularnu ekonomiju PKS Siniša Mitrović kaže da je akcija „Zasadi drvo“ nacionalni posao za sve, jer samo podizanjem šuma, dižemo odbrambeni potencijal nacije i otpornost na klimatske promene“. - Ako svako zasadi po četiri sadnice, obezbedio je za sebe fabriku kiseonika, to je najjeftinija porodična investicija. Pa, krenimo. Za svaku šumu koja izgori treba 100 godina da se obnovi. PKS i biznis-sektor su tu i ostaju pouzdan partner akciji „Zasadi drvo“ i godinama koje dolaze.
Akciju sadnje stabala pokrenuli su AMG i dm drogerie markt, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Uprava za šume, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokreta gorana Srbije, PKS, Botaničke bašte „Jevremovac“ i Šumarskog fakulteta u Beogradu i Šumarske škole Kraljevo, a od ove sezone i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Zavoda za zaštitu prirode.
(Espreso / Kurir)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!